Pitihän se arvata että tälle päivälle osui pieni takaisku. Jo eilen illalla minua alkoi kummasti palella, joten ei muuta kuin kaikki ylimääräiset vaatteet päälle. Aluksi epäilin talomme lämmitysjärjestelmän pettäneen, kun oloni viileni niin äkisti. Puin kymmenen vaatekertaa ja menin nukkumaan.

Aamulla oli sama tilanne, edelleen paleli ja tajunta oli hieman rajamailla. Väsytti ja mikään ei huvittanut. Ei muuta kuin kuumemittari kainaloon ja odottelun päätteeksi mittari hehkui lähes +38,5 asteessa. Tein siis helpon diagnoosin: minulla on kuume. Join pari mukillista kuumaa mehua, muutama särkylääke ja painuin pehkuihin. Tunnustan, ettei unensaannin kanssa ollut ongelmia. Yökylään tulleet tuttavani painuivat alennusmyynteihin minun jäädessä "päiväunille".

Koko päivä meni levätessä, kunnes nyt iltasella oloni alkoi hieman helpottaa. Jos minulla on päälläni puolet vaatehuoneeni sisällöstä niin kyllähän se hiki joskus tulee, kuten minulle kävi pari tuntia sitten. Vuosisadan hiki! Tuttavani ovat käyneet täällä jossain välissä mutta minä olen ollut täysin tietämätön. Soitin heille äsken ja ovat kuulemma kantabaarissani Guinness-tuopit edessään ja ylistävät paikallista vieraanvaraisuutta sekä iltaelämää. No hyvähän se on, että vieraat nauttivat yöelämästä, mutta minä vaan makaan kuumeen jälkioireissa kotonani.

SInänsä mielenkiintoinen kuume. Minulla ei ole flunssan, nuhan, yskän eikä poskiontelotulehduksen oireita. Kuume vaan tuli, sen kummemmin lupaa kysymättä. Puoli tuntia sitten kuumeeni oli enää vain +37,2 astetta, joten paranemaan päin tässä mennään. Ja kuten aina sairaana ollessani jossain vaiheessa tulee nälkä ja himo mieliruokaan, mikä yleensä on jotain "ei-niin-normaalia- ja-terveellistä-kotiruokaa". Haluaisin juuri nyt kunnon pizzaan tripla-täytteillä. Pitänee soittaa lähipizzeriaan ja kattaa pöytä omaa privaattia illallistani varten. Siellä ne tuttavani rymyävät iltaolusilla. Minun täytyy valmistella heille jokin ylläri-pylläri, kun ja jos he saapuvat kotiini yöksi....ihan piruuttani? En jää heitä odottamaan vaan vetäydyn iltapalani jälkeen levolle. Päivä se on huomennakin.