Kuten olen aikaisemmin jo kertonut työhuoneestani avautuu näkymä pieneen puistoalueeseen joka on eri eläinten hengailupaikka. Tänään minulle tarjoutui oiva tilaisuus seurata puistikon elämää hieman tarkemmin, sillä olin aamupäivän toimistolla ja lounaan jälkeen tulin kotitoimistolleni noin viiden tunnin koulutussessioon. No koulutus oli hivenen puuduttava, joten ei siis ihme että huomioni karkaili ikkunastani avautuvaan näkymään ja erityisesti suoraan ikkunaani vastapäätä olevaan koivuun. Koivu oli muutama viikko sitten kahden oravan rajapyykki, minkä ylitys tiesi välitöntä tappelua.

Toinen orava on häipynyt jonnekin eli koko puistoalue on yhden oravan temmellyskenttä. Koivu tuntuu olevan strategisesti tärkeällä paikalla, ehkä siksi kun se seisoo hieman muista puista kaukana ja toiseksi se on ympäröiviä risukkoja isompi. Peippo ja talitiainen ovat tapelleet tämän iltpäivän koivun herruudesta, epäilen peipon suunnittelevan koivunoksalle kesäasuntoa perheelleen ja tiaista näyttää kiinnostavan pienet lehtisilmut. Kumpikin yrittää hätistää toisen pois, mitään hyökkäystoimintaa en sentään nähnyt.

Nyt katsoessani koivuun ylilihava talitiainen ja pirteä peippo istuvat sulassa sovussa, peippo alemmalla oksalla. Kumpikin tuijottaa suoraan minua silmiin, aivan kuin ne arvaisivat kirjoitukseni aiheen. Ja minä kun olen hieman utelias niin jään huomenna suosiolla kotitoimistolleni ja seuraan tilanteen etenemistä. Hyvä syy siis, oikeasti työtoimistolla on huomenna ikkunoidenpesu, joten turha olla siistijöiden tiellä. Onkohan siistijöillä ikkunanpesuhärveli - en lainaa?