Päivät kuluvat nopeasti vaikka en varsinaisesti enää olekaan töissä. Viikonloppu meni kesämökillä puuhastellessa kaikenlaista kesäpuuhaa. Yökalastus sunnuntaita vasten oli huippujuttu ja neljän tunnin retken jälkeen kalansaaliina oli muutama ahven ja hauki. Saaliista tuli oiva sunnuntairuoka uusien varhaisperunoiden kera.

Tämä päivä on mennyt omaa historiaa kerätessä. Kuten viime viikolla lupasin aloitin tänään oman CV:ni kirjoittamiseni, nyt kun minulla on aikaa keskittyä hekemaan uutta työtä. Täytyy tunnustaa että CV:n kirjoittaminen on melko terapeuttista, hyvä hetki kerätä kaikki työ- ja koulutodistukset yhteen kansioon. Keräystyöni perusteella olen tehnyt kaikenlaista työtä samoin olen "juossut" jos minkälaisessa koulutuksessa (sekä työpaikan järjestämissä että oma-aloitteisissa koulutuksissa). Nyt minulla pitäisi olla helppoa paneutua varsinaisen CV:ni kirjoittamiseen. Ensimmäinen draftini on jo valmis ja huomenna voin jatkaa viilausta lopulliseen versioon saakka.

Oma läppärini tarjosi mielenkiintoisen yllätykseni aloittaessani kirjoitusurakkaani. Läppärissäni on MS Wordin uusi versio, joten wordistäni löytyi noin 20 erilaista ja valmista CV:n mallia käytettäväkseni. Minun ei tarvinnut kuin avata haluamani malli ja täyttää se omilla tiedoillani. Ainoa haasteeni oli heti otsakkeessa, tietyt valmiit wordin asetukset piti hoksata hyödyntää oikein. Parin harjoittelukerran jälkeen kirjoitustyöni lähti rullaamaan.

Kun saan CV:ni valmiiksi minulla alkaa työnhaun toinen vaihe. Tarkoitukseni olisi täyttää yritysten ja potentiaalisten työpaikkojen hakemuksia yritysten verkkosivuilla. Urakka tuntuu nyt melkoiselta, koska nykyään jokainen työnantaja pyytää hakemuksen verkon kautta. Ensin pitää täyttää CV:ssä olevat tiedot yrityksen työnhakusysteemiin ja sitten siihen voin liittää kirjoittamani CV:n. No aikaahan minulla on.

Olen saanut viestäjä muutamalta ex-kollegaltani. Osa on katkera, osa aikoo nauttia kesästä ilman stressiä ja työnhakua. Muutama tuntuu jo pudonneen kuin tyhjiöön eli ei tiedä mitä pitäisi tehdä ja miten. Pari tyyppiä oli kuulemma nollannut tilanteen vetämällä "vuosisadan lärvit", aivan kuin se ratkaisisi jotain. Olenkohan itse jotenkin yltiöpositiivinen? Olen toistaiseksi levollinen ja en kaipaa entiseen työpaikkaani. Mutta oma suunnittelma täytyy olla, olen priorisoinut uuden työn ensimmäiselle sijalle, kaikki muut askareet tehdään työnhaun ehdolla. Kuulostaa melko kovalta tavoitteelta.