Olen usein ihmetellyt tällä palstalla liikennekulttuuriamme. Niin siinä sitten kävi, että jouduin itse törttöilijän uhriksi. Kilometri kotoani, olin matkalla ostamaan bensaa, valkoinen Audi tuli kolmion takaa oman autoni kylkeen. Onneksi nopeusrajoitus oli vain 40 km/h. Autoni etukeula lyheni lähes etulasiin saakka, nesteet valuivat tielle.

Päästin vuosisadan pahimmat kiroilut kömpiessäni autostani ulos. Kolarin toinen osapuoli oli noin 75-vuotias papparainen matkalla lähikauppaan. Paloautot, poliisit ja ambulanssi saapuivat yllättävän pian. Sain elämäni ensimmäisen ambulanssi-kyydin sairaalaan tarkkailtavaksi. Toivon mukaan selviän pelkällä aivotärähdyksellä ja lihasruhjeilla. Henki säilyi sekä minulla että papparaisella, joka oli enemmän shokissa kuin minä. Hänelläkään ei ollut mitään näkyviä vammoja.

Omasta autostani ei ole tietoa. Palomiehet taisivat soittaa hinausauton paikalle. Luultavasti maanantaina alkaa iso rumba, kun poliisi soittaa uudestaan ja vakuutusyhtiö ottaa yhteyttä. Toivon mukaan myös autokorjaamo ilmoittaa, korjataanko autoni vai meneekö se lunastukseen.

Näin hyvin alkoi minun vuoteni 2016. Hip hurraa…